19 Eylül 2009 Cumartesi

2009 KPSS eğitim bilimleri sınavı genel değerlendirmesi

2009 KPSS eğitim bilimleri sınavı ile ilgili bir yorum yapmak gerekirse şunları söyleyebiliriz:

1) Türkiye ortalamasınına bakılırsa ki eğitim bilimleri 2009 ortalması 59, geçen yıl bunun 52 olduğu düşünülürse ortalama güçlüğü bakımından geçen yıldan kolay bir sınav oldu. Üstelik orta güçlük yakalandı.
2) Metabiliiş (üst biliş), bilgi yaprağı ve "ve" diyagramı dışında yeni bir şey yoktu. Geçen yıl çok sayıda yeni yaklaşım vardı.
3) Ancak bu yıl eğitim bilimlerinde disiplinler arası soru tarzı vardı. Bir paragraf verilip bunun altına üç soru bağlayıp sorunun birini program geliştirme, birini ölçme değerlendirme, birini sınıf yönetimi ile ilgili sorarlarken ölçme değerlendirme ile rehberlik alanı arasında da ilişkili sorulara yer verildi. Bu durum,eğitim bilimleri ile ilgili her alanı ayrı ayrı ve ezbere bilmenin dışında eğitim bilimleri bütünlüğünde üst düşünüşü gerektiriyor. Öğretmen adaylarının önümüzdeki sınavlara hazırlanırken buna dikkat etmelerinde yarar var.
4) Eğitim bilimleri testi içinde 2009'un en farklı alanı soru tarzı bakımında rehberlik oldu. Adayların çalışmalarında bu alana biraz daha dikkat etmeleri gerekecek bundan sonra.

Bu değerlendirmelerle tüm öğretmen adaylarına kolaylıklar dilliyorum.

Fikret KONCA
Eğitim Danışmanı

Hiç yorum yok: