19 Eylül 2009 Cumartesi

EĞİTİM FELSEFELERİ

DAİMİCİLİKDeğişmeyen, daim olan toplumsal değerleri aktarma yoluyla bireyleri yaşama hazırlamaKonu ve öğretmen merkezli anlayış, içerik öğesi ağırlıklı programNe öğrenileceğine ağırlık vermeEvrensel, entelektüel eserler, klasik eserlerAkılı, üstün zekalı, rasyonel, elit, seçkin bireyler yetiştirme amacıESASİCİLİKBireylerin zihinsel gelişimlerine yardımcı olma amaçlı eğitimKonu ve öğretmen merkezli anlayışEğitimde zorlama ve sıkı disipline önem vermeGeleneksel öğretim yöntemlerini kullanma (soyut düşünme, ezber, tekrar, alıştırma)Temel konulara (ana dil, tarih, fen) ve temel becerilere odaklanma (okuma-yazma-sayma)İLERLEMECİLİKÖğrenci (birey) merkezli anlayışÖğrencinin ne öğrendiği kadar nasıl öğrendiği de önemlidirDemokratik eğitimYaparak yaşayarak öğrenmeProblem çözmeBireysel farklılıkları dikkate almaGerçek yaşama yakın konular ve öğrenmelerOkul yaşama hazırlık değil yaşamın kendisidir anlayışıÖğretmenin ortam sağlayıcı ve rehber olmasıYENİDEN KURMACILIKToplum beklentilerini öncelikleyen programlarEğitim yolu ile toplumsal değişim ve sosyal reformları sağlamaÖğretmeni ve okulu değişimin anahtarı olarak görme anlayışı

Hiç yorum yok: